Mar 20, 2018

Burgeri delicioși, bogați în proteine



Burgeri, chiftele, piftele, turtițe, ziceți-le cum vreți. S-au făcut dintotdeauna și în varianta vegană („de post”) numai din cartofi sau din tot felul de legume combinate sau din leguminoase. Am să adaug și eu la această listă un experiment reușit.

Pentru aproximativ 15 chiftele, am folosit:
- 500 g ciuperci mărunțite la robot
- 2 cartofi cruzi, dați pe răzătoarea mică (aprox. 350 g)
- o sfeclă roșie fiartă (aprox. 280 g) pasată cu un blender vertical
- 250 g gluten de grâu
- o căpățână de usturoi, tocată ori pisată
- o ceapă
- ierburi, condimente și diverse adaosuri precum: cimbru din belșug, piper, boia, puțin sos de soia, mărar uscat (dacă aveți ierburi proaspete, cu atât mai bine), pudră de ceapă și usturoi
- 2 linguri de ulei
- opțional, ca idee, puteți adăuga și ~50 g de pudră proteică. Eu aveam niște pudră de mazăre așa că am folosit-o. Dar burgerii sunt deja destul de bogați în proteine datorită glutenului de grâu.

Se amestecă totul într-un bol și va rezulta o compoziție rozalie, dar nu rămâne așa după coacere.
Se formează turtițele și se lasă 20 de minute la cuptor, la foc potrivit, apoi se întorc cu o paletă și se mai coc 15 minute.

Sunt cele mai bune calde, după părerea mea, deși nici reci nu-s rele. Au și o crustă subtilă datorită cartofilor rași. Mie mi se par foarte gustoase.

Fiecare turtă are aproape 17 g de proteine la 135 kcal, cu pudra, respectiv 14 g de proteine la 122 kcal, fără pudră (conform Cronometer.com). Practic, 2 bucăți echivalează cu 100 g de piept de pui mort, doar că nu au pic colesterol și grăsimi trans și au mult mai puține grăsimi saturate.

Printre reacții au fost: „sunt cele mai bune chiftele de până acum” și „seamănă cu carnea”. Și asta numai când au fost gustate pe cont propriu. Dar să vedeți cum sunt asamblate între două chifle, cu niște ceapă roșie, muștar, maioneză (opțional), salată verde și castraveți murați!

Poftă bună!

No comments:

Post a Comment